Der er er dem, som kører motorcykel for livsstilen, og så er der dem, som kører det for at vise deres vovemod.
Dem, som kører motorcykel for livsstilen , så er det friheden på vejen, vinden i ansigtet, og det hele bundet op på lyden fra den store motor fra de gamle maskiner, som de fleste, der nyder livsstilen, kører.
De maskiner, som de vælger, er Harley Davidson, Nimbus eller Indian. Nogle maskiner, som er tæt forbundet med den den amerikanske drøm om evig frihed og ungdom med kun vinden og de store veje, som dine venner, på vej mod nye eventyr.
Der er dog i de senere år kommet mange nye og mere moderne maskiner til, de er rappe i optrækket, de er hurtige og meget lettere at manøvrere rundt på, og de er mere tilpasset den moderne trafik, som du finder omkring de store byer verden over. En udvikling som med sikkerhed ikke er slut endnu.
Som intet andet
Der er mange, som godt kunne tænke sig at køre motorcykel, men det mangler nogle gange med modet, og selvom man som ung har kørt på knallert, så er det slet ikke som at køre knallert dengang man var knægt, nej det er noget helt andet, for nu er du tæt på trafikken og ikke beskyttet ude i højre side eller på en cykelsti.
Det kræver en smule vovemod at køre motorcykel, men du må også lære ikke at være dumdristig, for det er de dumdristige motorcyklister, der kommer galt afsted, og som er indblandet i uheld. Når du i Danmark har motorcykelkørekort, så er der restriktioner på, alt efter hvor gammel du er. Alderen bestemmer, hvor stor en motorcykel, du må køre på, for det kræver meget erfaring at tumle de store motorcykler med mange kubik.
Det er en restriktion, som er kommet til, efter der var en masse uheld med unge motorcyklister, som kørte galt og også alt for hurtigt på de store maskiner.
Til tørvejr og varme
Det er primært om sommeren, du ser mange motorcyklister i Danmark, for det kolde vinterhalvår er vådt, og sne sammen med vejsalt er ikke den bedste løsning, du kan vælge, når du vil ud på en motorcykel. Desuden er forsikringen på en motorcykel i Danmark meget dyr om vinteren, så derfor vælger mange den fra. Tænk både på sikkerheden og komforten.
Noget af det, som er vigtigt både på motorcykel og i bil, er, at du ikke bliver blændet af den lave sol, som nogle gange er i Danmark. Det kan du let gøre i en bil med solskærme, men på motorcyklen skal du sikre dig, du kører med en hjelm, som på visiret har solfilm. Det er for din egen sikkerhed og selvfølgelig også for at gøre det sikkert for dine medtrafikanter.