OSS Forum Portal Tilmeld Log ind  

Forumindeks » Kategori » Køb & Salg » Købs / salgs-forum - Motorcykler




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
 
Forfatter besked
 Titel: RD 350 1984, ikke helt original,men dansk,,;-)
 Indlæg : 15. jul 2015, 01:16 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. feb 2006, 08:44
Indlæg: 2102
Geografisk sted: Lund
Last Visit: 22. jun 2017, 00:45
Men fin pris,,,i DBA.
http://www.dba.dk/yamaha-rd-350-350-ccm ... 016573820/

_________________
Mvh Frostie. :_46


Top 
 Profil  
 
 Titel: Re: RD 350 1984, ikke helt original,men dansk,,;-)
 Indlæg : 15. jul 2015, 15:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 16. mar 2014, 09:47
Indlæg: 259
Last Visit: 26. maj 2018, 14:56
Mc model: RD 350 L-C
Årgang: 1984
Ja det er ham som er inde på vores side, og spurgte efter kåbedel :mrgreen:

viewtopic.php?f=6&t=3229

_________________
-If you aint mixing gas, you aint hauling ass-
RD350YPVS 83-RD350YPVS 83-DT125R NR1 93


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel: Re: RD 350 1984, ikke helt original,men dansk,,;-)
 Indlæg : 4. sep 2015, 17:23 
 
Hey.
Jeg er kommet til at købe denne her rdèr. Er der nogle der kender historien på den. Ifgl. sælger er potter, karburatorer oa? fra 86.
Ved ikke helt om blokken, top, mv. hvornår de er fra.
Ellers et fedt forum - har bla lige læst om en gut der " udsyrede " sine potter med kausisk soda, virker det??
Spørgsmål: Min rd ryger ikke - er dette et problem, eller er den bare justeret ind. Det er min første 2 tagger, så jeg ved ikke en pind.

Mvh. Dulf


Top 
  
 
 Titel: Re: RD 350 1984, ikke helt original,men dansk,,;-)
 Indlæg : 5. sep 2015, 19:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. feb 2006, 08:44
Indlæg: 2102
Geografisk sted: Lund
Last Visit: 22. jun 2017, 00:45
Hej og velkommen.
Hvis du klikker på linken fra Painster så får du lidt af historien på motorcykelen.
Hvis du vil vide noget om potterne og karburatorerne så må du lige smide lidt billeder ind på dem.
Hvis motoren er fra 83-84 så skal den hedde 31K-motornr.
Men sådan noget kan du finde inde under vidensbasen,,der er meget information om de forskellige modeller.
viewtopic.php?f=21&t=758
Håber du får nogen hjälp af dette.
Hvis Mikkel husker rigtigt så skal det väre denne mand som ejede den engang,,CHSO.
viewtopic.php?f=31&t=1338
Bare klik på linkerne så får du mere info.

_________________
Mvh Frostie. :_46


Top 
 Profil  
 
 Titel: Re: RD 350 1984, ikke helt original,men dansk,,;-)
 Indlæg : 6. sep 2015, 21:43 
 
Super..
Mange tak - Frostie det var da god og underholdende læsning. FEDT forum.
Men jeg er sku stadig i tvivl om hvor mange forskellige knallert min cykel er brygget sammen af?? Nu til det sjove...

1. den ryger ikke - skal den ikke det?
2. Syntes den ryster/hakker/sprutter ( lyder ikke som jeg kan huske en 2 takter skal lyde ) i det 3000-5000 o/min, der efter trækker ok til 8000 - også ligesom et brat stop??
3. Ifgl. læsning af historien fra tid. ejer - har den virkelig så kun 50 hk!!! - hvis så, hvordan får jeg så flere.
4. er der nogen i omegnen af Randers der har forstand på hvordan en rd skal lyde / køre ( Jeg er i tvivl ).
5. hvor finder jeg de bedste og billigste dæk ( vil gerne have bt045 )
6. er det en god ide at få et 16 tands på foran, og kommer der olie ud når jeg afmonterer højre dæksel der skjuler tandhjul?.
7. bedste bremsekoldser for og bag?

Håber i har tid til alle mine spørgsmål.

Hilsen
Dulf


Top 
  
 
 Titel: Re: RD 350 1984, ikke helt original,men dansk,,;-)
 Indlæg : 7. sep 2015, 11:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. feb 2006, 08:44
Indlæg: 2102
Geografisk sted: Lund
Last Visit: 22. jun 2017, 00:45
Hejsa.
Nja,,den skal da helst ryge lidt, ihvertfald når den er kold. :smile:
Havde du köbt Haynes manualen+ Der står om instilling af oliepumpen.
Du må nok lige tjekke hvilke dysser du har i dine karbs, til at begynde med.
De skal jo helst passe sammen med dine udstödninger.
Yamaha sagde at de havde 59 resp. 63 hk, men det er i motoren så på baghjulet har de själdent mere end 45-50 hk.
Tune den,,men det er dyrt hvis du vil have mange flere heste.
Tjek på Ebay efter Banshee tun, det meste passer på RD:eren, man kan dog ikke blande topstykker og cylinderer, enten RD 350 YPVS eller Banshee.
Disse kit har flere på forummet kört med, giver ca 80 hk på baghjulet.
Det er "bolt-on".
http://www.ebay.com/itm/Banshee-421cc-4 ... f9&vxp=mtr
16 tands tandhjul giver bedre opträk men lavere tophastighed, så det er jo op til dig hvad du vil have. 8)
Däk og klodser ved jeg ikke,,men du får sikkert svar fra nogen anden herinde.

_________________
Mvh Frostie. :_46


Top 
 Profil  
 
 Titel: Re: RD 350 1984, ikke helt original,men dansk,,;-)
 Indlæg : 7. sep 2015, 20:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 16. mar 2014, 09:47
Indlæg: 259
Last Visit: 26. maj 2018, 14:56
Mc model: RD 350 L-C
Årgang: 1984
Hej og velkommen

Nu købte jeg selv min første RD sidste år, og renoverede den så vinteren over. Så meget erfaring har jeg ikke, men har dog lidt.

Den skal ryge ved kold start ihvertfald, og lidt når den vredet øret, men det er ikke meget.

Min sidste år, inden renoveringen røg meget, selv da den var varm. Den træk ok, men ikke som den skal. Den stoppede også fuldstændig ved 8000omdr, måske lidt før. Begge ypvs ventiler var fuldstændig sodet til, de kunne ikke bevæge sig. Tror det var derfor den var så sløv, eller jo det var det. Min hakkede så ikke i de lave omdrejninger som din. Det kan meget vel være en rensning af karbs og andet diverse. Tjek den for benzin nok og ordenlig osv.

Der er ingen olie ved tandhjul på venstre side, højre side hvor kickstarter sidder, jo.

Billigste dæk for dæk online mener jeg.

_________________
-If you aint mixing gas, you aint hauling ass-
RD350YPVS 83-RD350YPVS 83-DT125R NR1 93


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel: Re: RD 350 1984, ikke helt original,men dansk,,;-)
 Indlæg : 8. sep 2015, 23:04 
 
Hej Igen.

Når jeg starter ryger den kun ud af højre udstødning - intet på venstre. Efter opvarmning og kørsel = ingen røg.
Jeg har Haynes manual, og olie pumpens mærker står som de skal - det skal nok være sådan? eller hvad

Hvad med ypvs ventilerne - hvad gjorde du ved dem. Kan man rense koks/olie af, smøre dem eller hvad. Hvordan finder jeg ud af om jeg har de rigtige dyser i kab.

Mht. rensning af udstødninger med k.soda - hjælper det overhovedet på motorgang mv.?

Når man ser youtube o.a ser og lyder rdèr jo nok mere vilde end de er ( o-tæller mv ) - hvis jeg sammenligner med min. Ikke at den går dårligt, tror jeg, men når jeg ser disse klip bliver jeg sørme i tvivl.

Jeg har et lille sted ( opvarmet ) hvor der makkes med mc, så kom med alle jeres fif, så der kan skrues/justeres/fin tunes/gejles og alt andet.

Dulf.


Top 
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
 
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Forumindeks » Kategori » Køb & Salg » Købs / salgs-forum - Motorcykler


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

 
 

 
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

cron