OSS Forum Portal Tilmeld Log ind  

Forumindeks » Kategori » Køb & Salg » Købs / salgs-forum - Motorcykler




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
 
Forfatter besked
 Titel: RDGV 350 YPVS til salg i DK.
 Indlæg : 16. nov 2010, 11:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. feb 2006, 08:44
Indlæg: 2102
Geografisk sted: Lund
Last Visit: 22. jun 2017, 00:45
Hejsa boys.
Har i set denne i Den Blå Avis for 19800:-d.kr ombygget og fårdig med 17 tommere, USD-forgaffel og banansvinger?

http://www.dba.dk/yamaha-rd-350-350-ccm ... -67275669/

_________________
Mvh Frostie. :_46


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : 16. nov 2010, 13:39 
 
Den har faktisk været til salg rigtig længe, den var der også da jeg satte min RD til salg i April.


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 16. nov 2010, 14:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 28. jan 2008, 22:00
Indlæg: 1641
Geografisk sted: Gentofte
Last Visit: 26. maj 2018, 19:37
Jeg har skrevet til ham 2 gange ang. noget bytte med min den fejlkonstruerede... Han svarer ikke...


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel:
 Indlæg : 16. nov 2010, 16:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 8. jul 2007, 14:48
Indlæg: 2012
Geografisk sted: køge
Last Visit: 25. maj 2018, 10:37
Hummmm... spændende... men er det ikke lovpligtigt at syne den ved ejerskift??? Det var der i hvert fald da jeg købt min.


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel:
 Indlæg : 16. nov 2010, 17:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 20. jan 2008, 15:10
Indlæg: 571
Geografisk sted: Midtjylland
Last Visit: 17. jul 2017, 19:35
Kan sådan en synes ?

_________________
Opi


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel:
 Indlæg : 16. nov 2010, 17:06 
Offline
Administrator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12. feb 2006, 21:17
Indlæg: 1195
Geografisk sted: Sjælland
Last Visit: 27. dec 2015, 10:57
Mc model: Suzuki RG 250
Årgang: 1987
Mc model 2: Yamaha RD 350
Årgang mc 2: 1985
:-(

Nej, det ville være meget dumt at prøve......
Så glem alt om den.....og hvis/når der kommer nye eu regler så skal vi nok finde en alternativ måde at bygge om på.. :angel4:



Periodisk syn af motorcykler.
Af Tommy Rønn
12/9-2010 kl. 18:43


EU vil påtvinge alle lande periodisk MC syn

EU ønsker fælles regler omkring motorcykel syn i alle lande. Dette vil betyde at vi i Danmark skal til periodiske syn med vores motorcykler, samt have godkendelses-papirer på alle eftermonterede dele.

I Tyskland skal motorcyklisterne have et TÜV godkendelsesbevis på alt monteret på motorcyklen. Også udstødning og dæk. Det betyder så også færdig med uorginale udstødninger, da disse ikke fås med godkendelsesbevis.

EU kommisionen har nu startet en undersøgelse for at indsamle synspunkter omkring denne harmonisering. EU mener nemlig hyppig kontrol af motorcykler vil gavne trafiksikkerheden.

Flere motorcykelorganisationer arbejder mod dette nye EU tiltag. En af dem der kæmper mest imod er FEMA. FEMA har oprettet en facebook-side hvor man kan støtte kampen mod hyppige periodiske syn af motorcykler.

http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... nfo&ref=mf



2008-01-24
Tekst: Klavs Lyngfeldt

I øjeblikket bliver motorcykler kun synet ved ejerskifte, mens knallerter slet ikke synes. Både miljøet og sikkerheden i trafikken vil blive forbedret, hvis der indføres syn på de tohjulede, hævder Applus+ Bilsyn. Rådet for Større Færdselssikkerhed bakker op om forslaget.

Periodiske syn på motorcykler og knallerter vil holde stigningen i antallet af tilskadekommene i trafikken nede og mindske forureningen fra de tohjulede.


Det påstår Applus+ Bilsyn, som vil have Danmark til at indføre lovpligtige syn af tohjulede køretøjer, ligesom svenskerne og flertallet af de andre EU lande for længst har gjort det.

- Det er for ringe, at vi ikke har gjort dette for længst. I perioden fra 1993-2007 er antallet af motorcykler tredoblet til ca. 120.000 i dag. Dertil kommer næsten lige så mange knallerter – hvoraf mange er i uhyggeligt ringe stand. Derfor skal vi via periodiske syn nå at fange de motorcykler og knallerter, der ikke er i orden, inden de eventuelt forårsager en ulykke i trafikken, siger Arne Willerslev fra Applus+ Bilsyn.

Ifølge Applus+, så dumper 20 procent af de motorcykler, der ruller igennem den svenske synskontrol, reelt på grund af defekter på lys og bremser – alvorlige fejl når man tænker på, at de tohjulede ofte har for meget fart på. Tal fra Rådet for Større Færdselssikkerhed viser, at en stor del af de nye motorcykelejere er mænd omkring de tredive, og skal man tro Applus+ Bilsyn, er mange af de nye motorcykelejere ikke i stand til at vedligeholde deres motorcykler. Det forstærker behovet for periodiske syn.

Rådet for Større Færdselssikkerhed er enige i, at der er behov for periodiske syn på motorcykler.

- Der er ingen tvivl om, at hvis alle motorcykler på mere end fire år blev indkaldt til syn, så ville man finde en masse fejl på dem. Derfor støtter vi, at disse synes ligesom i Sverige, siger Mogens Wilbert, vicedirektør i Rådet for Større Færdselssikkerhed.

Der er samtidig enighed blandt begge aktører om, at knallerter også skal synes for at få sat en stopper for de mange ulovlige knallerter, der er tunede og overskrider fartgrænsen. Den høje er fart var en vigtig årsag til, at antallet af dræbte knallertkørere i de første ti måneder i 2007 var dobbelt så højt sammenlignet med året forinden.

- Mange knallerter kører langt over de 30-45 km/t, loven tillader. Ved at bore og 'tune' dem er det ikke ualmindeligt, at flere kører op til 90 km/t, hvilket ofte medfører ulykker. Ud af 700 årlige ulykker på små knallerter er cirka 150 af dem tunede. Ved at indkalde knallerter til syn kan vi kontrollere, om de er lovlige, fortæller Arne Willerslev, der samtidig foreslår, at synet suppleres med en mærkningsordning for de små uindregistrerede knallerter.

Applus+ Bilsyn, som tidligere hed Statens Bilinspektion, er Danmarks største bilsynsvirksomhed, med mere end 135 synshaller rundt om i landet.


Tekst: Klavs Lyngfeldt

_________________
Gis...:_66

Succes kan kun opnås gennem gentagne fejl og analyser....

4-strokes are full of parts - 2-strokes are full of speed.


Senest rettet af Gisling 16. nov 2010, 17:49, rettet i alt 3 gange.

Top 
 Profil Send email  
 
 Titel:
 Indlæg : 16. nov 2010, 17:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 16. feb 2006, 14:19
Indlæg: 1032
Geografisk sted: Aarhus
Last Visit: 4. nov 2017, 17:47
Udover det skruer EU drengene/pigerne også på max 100 HK for MC.

Spørger lige en Sosser eller 2, jeg jeg kender, som kender MEP Dan Jørgensen, om veterancykler bliver undtaget


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel:
 Indlæg : 16. nov 2010, 17:25 
Offline
Administrator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12. feb 2006, 21:17
Indlæg: 1195
Geografisk sted: Sjælland
Last Visit: 27. dec 2015, 10:57
Mc model: Suzuki RG 250
Årgang: 1987
Mc model 2: Yamaha RD 350
Årgang mc 2: 1985
:D

Nå, ja de 100 hk, men det rammer vel ikke os.... :)
Jeg har store ploblemer, bare med at nå de 80 hk.... :_31


Men den pengemaskine, som periodisk syn er, så er det nok kun et spørgsmål om hvornår det bliver indført.

:wink:
Klavs Lyngfeldt, er det ikke Ruka´S gode ven.....

_________________
Gis...:_66

Succes kan kun opnås gennem gentagne fejl og analyser....

4-strokes are full of parts - 2-strokes are full of speed.


Senest rettet af Gisling 16. nov 2010, 17:43, rettet i alt 1 gang.

Top 
 Profil Send email  
 
 Titel:
 Indlæg : 16. nov 2010, 17:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 16. feb 2006, 14:19
Indlæg: 1032
Geografisk sted: Aarhus
Last Visit: 4. nov 2017, 17:47
Jeps Gis - det kan gå helt i Agurk.
Selv blandt os der for længe siden har brugt det vi skal på 2-stroke tuning, er der næppe mange, som har en knallert, som er original.
Nyere udstødning, nyere forgaffel & calibre mm.
Det hjalp squ ikke jeg stemte nej i 1972 :-)


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel:
 Indlæg : 16. nov 2010, 18:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 3. mar 2010, 10:00
Indlæg: 374
Geografisk sted: Sjælland
Last Visit: 28. apr 2018, 18:32
Kører folk der overhovedet kunne stemme i 1972 ikke Nimbus ;)

Nå, men det dér med periodisk syn og skam-ombyggede MC´er findes der jo en lille finte til at komme udenom. Heldigvis.


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel:
 Indlæg : 16. nov 2010, 19:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 20. jan 2008, 15:10
Indlæg: 571
Geografisk sted: Midtjylland
Last Visit: 17. jul 2017, 19:35
He he nogen af os har kørt Nimbus og også nogen hurtige af slagsen. desværre holdt de ikke længere end en ældre Ducati Moto GP motor. Er blevet klokket af politiet med 159 km. så ringere var de ikke. Men det er frygtelige tanker de tumler dernede i kaos, og fedtskat , gælder ligepludselig også mennesker uha uha. ::- ::- ::-

_________________
Opi


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel: Re: RDGV 350 YPVS til salg i DK.
 Indlæg : 20. mar 2011, 17:43 
 
Jeg kunne ikke lige se om der allerede var nogen der havde linket til den her på den blå avis:

http://www.dba.dk/yamaha-rd-350-350-ccm ... -71837676/

Det er fra en forhandler der i kommentarerne påstår den kan nysynes med (umiddelbart) RGV svinger og gaffel! Ellers meget pænt udført, men det er lidt suspekt med det der syns halløj - eller er reglerne ændret?


Top 
  
 
 Titel: Re: RDGV 350 YPVS til salg i DK.
 Indlæg : 20. mar 2011, 18:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 16. feb 2006, 14:19
Indlæg: 1032
Geografisk sted: Aarhus
Last Visit: 4. nov 2017, 17:47
Kører folk der overhovedet kunne stemme i 1972 ikke Nimbus

Nej Allan - men vi (dvs jeg) har prøvet så én 1

_________________
Hilsen

Fessor


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel: Re: RDGV 350 YPVS til salg i DK.
 Indlæg : 20. mar 2011, 18:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 16. feb 2006, 14:19
Indlæg: 1032
Geografisk sted: Aarhus
Last Visit: 4. nov 2017, 17:47
Kommer til at tænke på 1 fra Disney klubben, som havde KR 81 på en Fisker & Nielsen


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel: Re: RDGV 350 YPVS til salg i DK.
 Indlæg : 20. mar 2011, 19:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 17. aug 2008, 14:29
Indlæg: 232
Geografisk sted: Sunds
Last Visit: 27. maj 2018, 08:55
Mc model: RD350R
Årgang: 1994
Mc model 2: YDS-3, YL-1, YCS-1
Årgang mc 2: 1965
HOV HOV.

Kom nu ikke for godt igang. Mit næste projekt er faktisk en NIMBUS jeg har haft liggende siden
1975.
Jeg husker tydeligt når jeg fortalte mine venner om min "nye" motorcykel på 750cc, 4 cyl. og overliggende knast, straks udbrød de: nåh en honda ! !

Mvh. Søren


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel: Re: RDGV 350 YPVS til salg i DK.
 Indlæg : 20. mar 2011, 19:47 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 8. jul 2007, 14:48
Indlæg: 2012
Geografisk sted: køge
Last Visit: 25. maj 2018, 10:37
normann skrev:
Jeg kunne ikke lige se om der allerede var nogen der havde linket til den her på den blå avis:

http://www.dba.dk/yamaha-rd-350-350-ccm ... -71837676/

Det er fra en forhandler der i kommentarerne påstår den kan nysynes med (umiddelbart) RGV svinger og gaffel! Ellers meget pænt udført, men det er lidt suspekt med det der syns halløj - eller er reglerne ændret?



Jeg ved det ikke... men wrenchmonkees sælger jo køreklare mcer... på et eller andet måde må det kunne lade sig gør.
Vi havde en interessant diskussion/samtale med et par hollændere sidste år... Indtil ganske kort tid siden, hvis man proppede en ypvs motor på en mito f.eks., skulle man bare oplyse motor nr, og hvad det var for en motor. Bagefter fik man en ny registrerings attest... uden at der aldrig var nogen sagkyndig eller andet der havde set cyklen.


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel: Re: RDGV 350 YPVS til salg i DK.
 Indlæg : 20. mar 2011, 20:08 
Offline
Administrator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12. feb 2006, 21:17
Indlæg: 1195
Geografisk sted: Sjælland
Last Visit: 27. dec 2015, 10:57
Mc model: Suzuki RG 250
Årgang: 1987
Mc model 2: Yamaha RD 350
Årgang mc 2: 1985
8)

Problemet kommer det øjeblik du er indblandet i et uheld, og helt galt går det hvis der er en person skade,
læs i dine forsikring papirer, der står tydeligt at forsikringen ikke gælder hvis der er foretaget ændringer i forhold til typegodkendelsen.
og en person skade kan meget let koste et par millioner eller 4, så du kan godt begynde at spare op.

Det er sikkert meget let at få en rgv-rd ombygning igemmen syn, men det gør den ikke lovlig.
og du får aldrig en typegodkendelse fra Yamaha eller Suzuki, men ingen tvivl om at en yamaha rdgv ombygning
er super, så kan den jo også bremse.....

_________________
Gis...:_66

Succes kan kun opnås gennem gentagne fejl og analyser....

4-strokes are full of parts - 2-strokes are full of speed.


Top 
 Profil Send email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
 
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Forumindeks » Kategori » Køb & Salg » Købs / salgs-forum - Motorcykler


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

 
 

 
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

cron