OSS Forum Portal Tilmeld Log ind  

Forumindeks » Kategori » Køb & Salg » Købs / salgs-forum - Motorcykler




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
 
Forfatter besked
 Titel: fzr 1000 købes .
 Indlæg : 8. jul 2009, 18:10 
 
hejsa

jeg går , og overvejer , om jeg skulle købe , en fzr 1000 87-

så hvis i møder en , der har en til salg , så giv lyd .

pris max 30000 kr . på danske papir .

skal være 100% mekanisk ok .

god vind

mvh mike


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 8. jul 2009, 19:57 
 
du får ikke min, men det er nu et godt valg, men MEGET anderledes end en RD


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 9. jul 2009, 04:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. feb 2006, 08:44
Indlæg: 2102
Geografisk sted: Lund
Last Visit: 22. jun 2017, 00:45
Hejsa Mike,,og Jöns.
Slet ikke for at väre flabet eller sådan noget, men har du mulighed(=for de samme penge cirka) så köp hellere en 1989(EXUP modellen) og fremad,,
Det er en bedre motor(og stel,17 tommers hjul for og bag, etc),,plus at du får 10 hk til (fra 135 hk til 145 hk). 8)

_________________
Mvh Frostie. :_46


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : 9. jul 2009, 05:56 
 
det har du så ganske ret i, de 10hk har du nok ikke så meget at bruge til, men den er mere kørbar pga exup, og korrekt, 87/88 kører med 160 bagdæk og en 89 frem kører med 180, jeg tænker bare ikke så meget over det da min er ombygget med en nyere svinger og fælge, iøvrigt er den originale bagsvinger ikke noget at skrive om, den er også bedre på en 89 og frem, men tag ikke fejl en 87/88 kan følge det meste, både i sving og ligeud


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 9. jul 2009, 07:16 
 
hejsa

hvad årgang er din jøns ?

Er der nogle der har en test , over 87 - 88 , og en 89- ? model . :smile:

på forhånd tak .

mvh mike


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 10. jul 2009, 12:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. feb 2006, 08:44
Indlæg: 2102
Geografisk sted: Lund
Last Visit: 22. jun 2017, 00:45
Hej Mike.
Jeg har tester på de begge to, men de er på svensk eller engelsk, så jeg ved ikke om du kan bruge dem til noget.
Jeg har flere sammenlignelser mellem forskellige 1000/1100 kubikkere kontra FZR 1000, men det samme som ovenfor gälder, desvärre.
Jöns : Man kan da ALTID bruge 10 hk til, der er jo ikke mere end 145 hk i 89:eren (fabriksudsagn = ca 115-120 hk på baghjulet).
Den störste forskellen på baghjulet på 87/88 kontra 89, er at de förste to körer med 18" bagdäk (160/60) og det begränser däksvalget en del.
89:eren har 17" bagi (170/60).
Motormässigt er der nästen ikke noget som passer imellem 989 cc motoren(87-88) og 1002 cc (89-) motoren da alting er opdatet, b.la. stärkere kobling, större lejer i motoren, federe krydspinde (fra 19 mm til 21 mm), etc.
Cylindrerne sidder i 45 graders vinkel kontra 35 grader på 87-88.
2:erens gear,samt 3 og 4, er "undercuttet" original på den indgående axel, og på den udgående er 5:e gear "undercuttet", så de gear kan aldrig hoppe ud.
Mike : Jöns motorcykel er enten en 87 eller en 88:er.

_________________
Mvh Frostie. :_46


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : 11. jul 2009, 07:22 
 
hej frostie .

fandt denne artikel :

1987 Yamaha FZR1000 Genesis:

Nypris: 119.900,-

Motor/Teknik:
Vandkølet 4cylindret 4takts vådsump 998 ccm rækkemotor m. 2 oveliggende kædetrukne knaster og 5 ventiler pr. cylinder.
Boring x slaglængde: 75,0x56,0
Kompression:11,2:1
Max. Moment: 102 NM v/ 8500 rpm
4 stk. Mikuni 37 mm karb.
Flerpladet kobling i oliebad
5 trins Gearkasse
Kædetræk

Dobbelte flydende 320 mm skiver m/ 4stemplede kalibre for og enkelt 267 mm fast skive m/ 2 stemplede kalibre bag.

Stel:
Dobbbelt lukket Alu Deltabox pladestel med dobbelt motorunderliggende rørstel.
Kronrørsvinkel: 64,67 grader
Efterløb:100 mm
Hydraulisk teleskopforgaffel med justerbar fjederforspænding for.
Monocross affjedring med enkelt centralt anbragt gas/olie-dæmper med justerbar fjederforspænding bag.

Hjul:
3 egrede helstøbte hule fælge
For: 120/70x 17
Bag: 160/60x 18

Tørvægt: 204 kg
Tankindhold: 20 Liter - 92 Blyfri

Opgivet forbrug:
80 km/t: 21.1 km/l
100km/t: 19,9 km/l

Erfaret forbrug:
Alm. blandet kørsel: ca. 14 km/l
Hurtig touring: ca. 16 km/l
Inspireret/skarp kørsel: 12 km/l


Ydelse:
Opgivet til 135Hk - men er af AOM i 1987 målt til 140,0Hk v/ 181 km/t i 4.Gear hvilket gav 131,5Hk på gummiet.

Acc.:
0-100 km/t: 3,2 sek.

Topfart:
Målt i 1987 af AOM til:
Siddende: 243 km/t
Liggende: 247 km/t
Mit eksemplar: ? 260 ægte? 500 rpm. inde i det røde felt i topgear?!!Kører fra årg. 2000 R6, årg. 2001 VFR800, årg. 1994 CBR900 Fireblade, Suzuki TL1000R, Kawasaki 636 med bekvemt overskud, og kører lige op med '98 ZX9R.

Køreegenskaber:
Lav sædehøjde som giver en skarp knævinkel og hård belastning af håndleddene og det smalle sæde gør at ergonomien ikke er noget at råbe hurra for. Jeg vil ikke kategorisere den som sportstourer desuagtet man sidder godt i læ bag tank og kåbe. Dette har imidlertid den effekt at man for at mindske belastnigen af håndleddene, fristes til at øge farten til endog rigelig høj marchfart. Man fristes næsten til at anbefale 170-200 km/t, men det er jo ikke lovligt i Dannevang, så det gør man ikke ;-))
Ved fart over 110 km/t opstår dog turbulens som øges med hastigheden. Høreværn anbefales.
Til passager anbefales brug af nyrebælte, da affjedringen ikke er af nyeste dato, og selv i blødeste opsætning fungerer bedst til Inspireret kørsel.
Til sportslig, eller ”Inspireret kørsel” som Peter Rahbek siger, forekommer cyklen dog forbløffende kompetent alderen taget i betragtning. Jeg synes ikke den er super følsom for dækvalg, men har selvfølgelig heller ikke været gennem så mange mærker endnu. Jeg kørte tidligere med Avon Azaro 10mm bredere end standard og syntes at de virkede lidt overstyrende med dårlig skridgrænsefeedback, men har skiftet til BT020 bag og BT010 for i standard størrelse hvilket gør den lidt mere neutralt og hurtigt styrende, og nu ligger den på vejen som et lokomotiv på skinner, selv ved topfart. Ingen slinger i valsen ved passage af vejstriber og kørespor med 260 km/t.
Dette foranlediger en snarlig udskiftning af ”helteboltene” på fodhvilerne ;-))
Motoren virker potent med rigeligt ( VILDT! ) kraftoverskud hvis gryden holdes i kog, dvs. fra 7500 til 9500, men har dog også tilstrækkelig moment til at trække fra en Honda VF1000R i momentræs.
Kender man ikke cyklen, eller er man ikke vant til effektstærke maskiner, skal der holdes godt fast første gang maskinen krudtes af. Powerwheelies?? Yepper… ;-)
Den nemt doserbare forbremse kan ved gentagne stoppies!!! (Ja, det kan med lidt god vilje, og en ikke for tung bagsmæk godt lade sig gøre) eller gentagne ekstremt hårde lange opbremsninger bringes til voldsom fading, som dog i løbet af få sekunder forsvinder ved ”almindelig” hård kørsel. Bagbremsen er ok dimensioneret, og der skal trampes godt igennem for at låse hjulet.

Omkostninger:
Med lange service-intervaller (Ventiler 42.000km) har der til nu kun været selvforskyldte omkostninger...Øøøøh..Lak, spartel, blinklys, kobl.greb, gearpedal og sådan noget.. ;-)
Grundet bagdækkets 18 tommer, kan udvalget af gode dæk være lidt begrænset og dermed pebret i pris.
Derudover rimelig problemfri til nu.
Reservedelspriserne virker overkommelige.


Gode råd:
Se efter et gråt importeret eksemplar med lav km stand.
Se efter olierøgsky ( blå røg ) fra udstødningen ved decelleration. Nogle har nævnt benzinpumpe og generator som et svagt punkt. "Brugte" eksemplarer kan støje fra bundkæden uden at det i sig selv skulle give problemer. Karburatorer kan være svære at justere, og giver ofte ujævn tomgang. Priserne kan variere og være svære at gennemskue. Dette er modellen uden EXUP, hvorfor man ikke behøver bekymre sig om raslende EXUP-ventil mm. Ydermere har 1002ccm EXUP’en reelt kun 4-5 hk mere.

Konklusion:
Ønsker du en kraftfuld ”superbike” som kan ryste ( og slå ) selv mange af tidens hotte cykler (se ovenstående sammenligning), og kan du leve med den lidt anstrengte ergonomi, er et velholdt eksemplar af denne model til forholdsvis få penge, et genialt alternativ til tidens skrappe men dyre maskiner.


mvh mike


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 11. jul 2009, 18:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. feb 2006, 08:44
Indlæg: 2102
Geografisk sted: Lund
Last Visit: 22. jun 2017, 00:45
Hejsa Mike.
Selv om det virker som om du har fået den gamle model, som altså bare blev lavet i 2 år og dermed bliver lidt svärere at finde reservedele til, på hjernen :D så sender jeg dig alligevel en link på en 89:er (som brugte samme motor helt op til YZF 1000 Thunderace som kom 1996), som godt nok er uden afgift og skal sättes sammen, for 10000:- :shock:

Den burde vel ikke blive så meget dyrere end 30000:-?,

Eller er det jeg som ikke har tjek på afgifterne i Dk? :)

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=61009629

_________________
Mvh Frostie. :_46


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : 11. jul 2009, 20:25 
 
afgiften på sådan en fætter er på ca 35.000
læg 10k til plus 5k for syn klargøring mm
så kommer den op i 50k, det er for meget
en 89-91 bør kunne anskaffes for 40-45k
nyere bliver de tilsvarende dyrere
alting drejer sig om penge....
havde jeg dem kunne jeg godt købe sådan en her:
http://www.sydfynsmcservice.dk/indexdel ... 9/MT01.jpg


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 11. jul 2009, 23:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. feb 2006, 08:44
Indlæg: 2102
Geografisk sted: Lund
Last Visit: 22. jun 2017, 00:45
Åh fy for satan,,
I har det sgu ikke let derovre. 8)
Nej, så kan jeg godt se at det ikke er noget at köbe og indregistrere sådan en for 10000:-.
Nå, så du kunne godt tänke dig sådan en klump på 265 kg,, :shock: , nåja,,smag er jo svärt at diskutere 8)

_________________
Mvh Frostie. :_46


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : 12. jul 2009, 08:19 
 
ja, følelser og smag kan godt svinge med humøret, jeg har aldrig kørt en MT-01, men på vores tur til Weserbergland/Harzen, kom der nogle stykker kørende på disse maskiner, for sytan da hvor de sagde med de Akrapovic udstødninger, den er på 1670ccm, men har kun 90hk


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 12. jul 2009, 09:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. feb 2006, 08:44
Indlæg: 2102
Geografisk sted: Lund
Last Visit: 22. jun 2017, 00:45
De er vel sådan set ok at köre med på landevej, men nogen specifik "sving"-maskine er det altså ikke.
Og som du også skriver så har de altfor lidt effekt,,jeg oplever motoren som en traktor,,en masse effekt i bunden og så er det slut og jeg kan godt lide omdrejninger, så det er ikke min kop te.
Hvis den havde haft lignende hk/liter som en Ducati 916 m. 114 hk og samme omdrejningsregister (eller lignende V-twin) så kunne den nok väre rigtig sjov.
Hk/Liter = 104,4 modsvarer ca 190 hk på 1670 cc. :smile:

_________________
Mvh Frostie. :_46


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : 12. jul 2009, 20:52 
 
Du ka jo også få meget rigtig mc for de penge istedet....
Prøv at søge lidt på Suzuki så får du også noget der ka holde til tæsk i timevis :D

Her er superkøretøj til dig Mike.....Playing with the boys
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ma ... arID=57279


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 12. jul 2009, 22:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13. feb 2006, 08:44
Indlæg: 2102
Geografisk sted: Lund
Last Visit: 22. jun 2017, 00:45
Ja,Myggen, sådan en er da helt ok,,og så passer GSXR 1100-motoren (86 tom 92) lige i hvis man vil have lidt mere kraft,, :smile:
Man må jo bare håbe at det bare var bremseklodserne som snart skulle skiftes og ikke skiverne, for de er ikke så billige. 8)
Men ellers et godt köb som man kan have meget sjovt med.

_________________
Mvh Frostie. :_46


Top 
 Profil  
 
 Titel:
 Indlæg : 12. jul 2010, 22:49 
 
hejsa

Nu er FZR pengene ved at være der , ca 1 sept , dejligt .
så kan jeg komme ud og køre nogle længre ture .

køber 89-

mvh mike


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 13. jul 2010, 20:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 1. sep 2007, 13:12
Indlæg: 328
Geografisk sted: Gevninge
Last Visit: 29. mar 2018, 00:58
Fandt i sidste nummer af MC-Nytt en test af Suzuki SV 1000 som begagnad, d.v.s. brugt og det glæder mig at den stort set kun fik ros. Der må formentlig også findes en test af Yamaha FZR 1000 Genesis. Suzukien kan det hele fra 2000 til 11000 o/m i topgear. Jeg har dog kun været oppe på 8500 o/m og det var alt rigeligt.


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel:
 Indlæg : 14. jul 2010, 04:31 
 
hejsa

har bestilt en test ved mc-touring-nyt .

mvh


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 14. jul 2010, 20:50 
 
et fornuftigt valg at gå efter noget 89> ikke fordi jeg ikke er glad for min, men exup ventilen gør den mere køre bar, min har en accelleration som en RD, bare mere voldsom selvfølgelig, den har jo mere end det dobbelte antal HK på baghjulet, på exup modellerne kommer kræfterne længere nede, enda uden at de mangler i toppen, det er jo en ren win win situation


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 14. jul 2010, 21:00 
 
hej jøns

glæder mig meget

mvh


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 30. jul 2010, 09:11 
 
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ma ... arID=80872

en billig fzr 1000, godt nok ikke den model du søger, men prisen den er sgu i orden


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 30. jul 2010, 11:15 
 
hej jøns

flot mc . og en god pris

men det skal være en fra 89-

god vind

mvh


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 9. aug 2010, 15:27 
 
hej

det bliver dejligt , bare kunne køre og køre , uden at høre efter mislyde , og så er jeg træt af at skrue .

så rd bliver pakket væk hele 2011 .

mvh mike


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 19. aug 2010, 11:29 
 
hej

det bliver fra 90- , da 89 ikke har exup , efter hvad jeg kan læse , når jeg sufer rundt .

mvh mike


Top 
  
 
 Titel:
 Indlæg : 19. aug 2010, 12:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 28. jan 2008, 22:00
Indlæg: 1641
Geografisk sted: Gentofte
Last Visit: 26. maj 2018, 19:37
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ma ... arID=82443


Top 
 Profil Send email  
 
 Titel:
 Indlæg : 19. aug 2010, 13:17 
 
hej

ser godt ud , og en god pris .

mvh


Top 
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
 
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Forumindeks » Kategori » Køb & Salg » Købs / salgs-forum - Motorcykler


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

 
 

 
Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

cron