OSS Forum Portal Tilmeld Log ind  

Forumindeks » Kategori » Køb & Salg » Købs / salgs-forum - Motorcykler

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Forfatter besked
 Titel: Yamaha RD 350 - 1975 sælges

Yamaha RD 350 1975 - standard vejcykel, køreklar og i fin stand.

Sælges på grund af alder (ejerens altså !)

Modellen står stadig med plader på (og kan derfor prøvekøres) men skal jo omsynes. Tvillingen købte den i perfekt stand, da den første ejer havde haft den stående lige siden 6000 km og kun pudset på den. Nu står den på 53000 km.

12.500 kr alt inklusive.

Nogle ekstra reservedele, original ejer manual. olie, pakninger, osv.
Hvis man hiver halvkåben af og Gøstas glasfiber tasker, er her en sjælden original Yamaha RD 350 - 1975.

Billede

Titel:

Hej altsår

det er mig der snakker = Tvillingen Arne. Det er mig på det historiske billede til venstre. Der sidder jeg på en anden af tvillingens Yamaha 350. Vi har vel efterhånden haft 15-20 motorcykler.

Ejeren af motorcyklen (den mørkegrønne, der sælges) er altså Bent. Vi er ud af en motorcykelfamilie, som alle fik første kørekort til motorcykel - først langt senere fik vi hver især kørekort til beskyttet bolig (=bil)

En Yamaha 350 soder jo til, med alt det pjattekørsel - den har det kun godt, hvis den er ude på åben vej - når rørene er brændt rene og omdrejningstælleren står omkring 4-5000, hvor sparket virkelig kommer. Så er der altså ingen MC der kan følge os.

Denne model har 5 gear, men er forberedt til 6 gear. Det er noget med at skifte en pal i gearkassen, det tager 2 timer, og så bytte rundt på nogle tandhjul for og bag. Det passer bedre til moderne trafik, hvor æggeskallerne måler fart over det hele, og der er rundkørsler og lyskryds overalt. Det fandtes ikke i gamle dage

Det 6. gear passer Yamaha 350 virkeligt godt. He he, tvillingen installerede sjette gear på en anden Yamaha, og skulle så lige hente storebror på stationen i O'ense. Han glemte bare at sige at der nu var installeret 6 gear. OK, så ville storebror gerne køre hjem - fint nok. Storebror satte sig op i styrehuset, og gav den lidt gas, og tvillingen passager bag på.

Ha, tvillingen fortalte senere at de først fik forhjulet ned på vejen igen da de nåede til lyskrydset for enden af Jernbanegade, og storebror bebrejdende sagde til ham: 'Har du lavet noget ved den'

Titel:

Der følger selvfølgelig nogle dimser og dippidutter med cyklen. Her er et skønsomt udvalg af det, der lige kunne fotograferes.

Håndbøger, to-taktsolie, frontgaffel olie, tandhjul, diverse pakninger og pakningssæt, blinklys, teleskoper, og diverse lygter. Hvad det hele er til ved jeg knap nok.

Billede

Titel:

Hej Tvillingen.

Flot cykel du har dig der. Ligger selv inde med en af samme model. Min er dog i langt dårligere stand, så ville lige høre dig, hvordan du har vedligeholdt den/dem så godt. hvor får du delene fra?

Titel:

Hej dkellermann,

undskyld forsinkelsen, vi er i sommerhus for tiden, og er kun lige hjemme et par timer for at vande vore 1100 orkideer i drivhuset.

Tvillingen Bent har altid været så næn om sin motorcykel, det er vel derfor den står sådan, og så har den heller ikke rigtig kørt så langt. Reservedele køber vi hos Bruun Larsen, Yamaha forhandleren i Odense. De kan lidt mere end deres fadervor med Yamaha, jeg mener også de fik nogle dimser og dippidutter ovre fra 'København' et eller andet sted.

Hilsner Arne
(PS. det er netop vores fødselsdag i dag - 21 juli)

Titel:

Hey igen 1000-tak for tippet. Har netop skrevet til dem. Tillykke med fødselsdagen til jer begge :)

Titel: Re: Yamaha RD 350 - 1975 sælges

Hej.

Jeg er ny her på forummet, idet jeg har købt mig en RD-350 fra 1974 til genopbygning. Så er det jeg ser denne her og undrer mig over, at den åbenbart har været til salg siden 2009. Er det rigitgt, eller er annoncen bare ikke blevet slettet?
Jeg kan kun sige, at min for længst har rundet den pris, som denne her flotte maskine står til :)

Mvh Per.

Arne har ikke været på i mere end to år "Last Visit: 22/3/2010, 19:22"
Så den er nok røget og bare ikke blevet fjernet... Men Arne (Tvillingen) har ikke kunne be- eller afkræftet det endnu ;)

Den er solgt og bor nu i Aarhus.
Jeg har haft den et par år nu og har fået lavet alt det mekaniske som var lidt slidt, men ellers står den stadig original.
Meget glad for den. :-)
Steffen, Aarhus.

Sådan ser den ud idag.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar

Last Visit: 20. jan 2018, 00:21
Mc model: RD 350 L-C
Årgang: 1984
Lækker er hun ;)

Profil Send email  

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Forumindeks » Kategori » Køb & Salg » Købs / salgs-forum - Motorcykler